Teknoloji

Korku Oyunu Don’t Be Afraid 2 Mayıs Ayında Çıkacak

 
Korku oyunlarını hemen hemen hepimiz bilirsiniz. Ortamda gergin bir atmosferin olması ve bu gergin ortamda kendimizi bulmamız gerçekten de oldukça önemli. Oyunda bir yandan hayatta kalmaya çalışırken diğer yandan ise ilgi çekici unsurlarla karşılaşmaya hazırlanıyor ve burada tam bir kaçış odası niteliğinde bir deneyimle beraber yer buluyoruz.
 
Oyunda yer aldığımız süre boyunca etrafı araştırmaya koyuluyor ve buralarda neler olup bittiğini öğrenmek için elimizden geleni yapmaya koyuluyoruz. Korkunç bir malikane içerisinde bulunduğumuz oyunda çıkış yolunu bulabilecek miyiz, buradan emin olmak istiyoruz. Elbette bu soruların cevabına tamamen sizin oynanışınızla beraber şekilleneceğini aktarmamız gerekiyor. Oyunda çıkış yolunu bulmak için elbette büyük bir mücadeleye girişmeniz gerekiyor. Bu mücadeleyi kendinize göre ayarlamanız ve aynı zamanda özelleştirebilmeniz gerekiyor.
 
Bunun dışında oyunda korkularınızı yenmek mi yoksa buralardan kaçmak mı sorusunun yanıtını doğrudan verebiliyorsunuz. Devam oyunu niteliğinde yer alacağımız oyun içerisinde Birinci şahıs bir kamera bakış açısı bulunuyor. Bu kamera bakış açısıyla beraber elbette olayları doğrudan ve yakından görebiliyor ve her şey burada hakim olmak durumunda kalıyoruz. Klasik diğer korku oyunlarında olduğu gibi aynı şekilde burada çevre unsurları ile beraber sürekli olarak etkileşime geçebiliyor ve bu etkileşimle beraber kendimizi özgürleştirmek için elimizden geleni yapmaya koyuluyor ve çocukluğumuzdaki korkunç travmalarla beraber burada karşılaşmaya hazırlanıyoruz. Zaten oyunun özünde korku odaklı ve psikolojik gerilim deneyimi sunduğundan dolayı etrafın ne kadar karanlık olduğunu ve sürekli olarak gergin olduğunu aktarabiliyoruz.
 
 
 
Oyunda geniş bir malikane içerisinde bulunuyoruz ve bu malikaneyi dilediğimiz şekilde araştırabiliyor ve soruşturmaya hazırlanıyoruz. Elbette etrafta bulduğumuz ipuçlarını araştırmak için burada elimizden geleni yapmaya koyuluyor ve ilgi çekici ipuçları ile beraber buradaki gizemleri ortaya çıkarmaya hazırlanıyoruz.
 
Oyunda yer aldığımız süre boyunca David adlı bir karakterin rolüne bürünüyoruz ve bu rol ile beraber elbette bu karakterin neler yaşadığını öğrenebilir aynı zamanda korkularımızın ve kabuslarımızın kaynağına doğru inmeye hazırlanıyoruz. Bu kaynağa doğru indikçe korkunç olayların bizlere sunulduğuna ve aynı zamanda farklı bakış açılarıyla beraber görebileceğimiz olayların bizlere aktarıldığını deneyimleyebiliyoruz. İşler bu noktada ise karmaşıklaşabiliyor çünkü oyun içerisinde sürekli olarak ve ani olarak değişkenlik gösteren olaylar listesi’nin başlangıcı bizlere sunuluyor ve burada korkunç yerleri keşfederken diğer odalara doğru giriş yapmak için elbette etraftaki bulmacaları da bir yandan çözmek gerekiyor. Çünkü oyun içerisinde gerçekten de kabuslarla dolu bir ortamda bulunuyoruz ve bu ortamları keşfederken diğer yandan ise sürekli olarak gerildiğimizi hissedebiliyor ve korkunç travmalarıyla beraber baş etmeye çalışan David adlı karakteri elbette düzgün bir şekilde kullanmamız gerekiyor.
 
Oyunda zaten belli başlı temel kontroller bulunuyor: hızlı koşma, normal yürüme ve daha fazlası. Bunların dışında oyunda etrafı keşfetmek oldukça önem arz ediyor. Çünkü odadan kaçış niteliğinde yer aldığımız süre boyunca oyunda sürekli olarak etrafı araştırmak ile ilgili ipuçlarını bulmak ve buralarda neler olup bittiğini öğrenmek temel hedefimiz olarak karşımıza çıkıyor. İşte tüm bunlarla beraber oyunda bir yerden kaçmak için farklı şekillerde anahtarlar, açacaklar ve daha fazlasını bulmak durumunda kalıyoruz. Açılmayan bir kapıyı açmak için de etraftaki nesneleri araştırmaya koyulabilir ve bu kapıyı nasıl açacağımıza dair çeşitli donanımlar ve kaynaklar elde etmeye hazırlanıyoruz.
 
 
Devam oyunu şeklinde bizlere sunulacak olan yapımda korkunç travmalarla beraber baş etmemiz gereken durumların ortaya çıktığını aktarabilir ve aniden karşımıza çıkan korkunç unsurların akabinde elbette biz de kendimizi burada gergin ortamlar içerisinde bulabiliyoruz. Oyunda sürekli olarak karanlığın olduğunu aktarabiliyor ve karanlık ortamlar içerisinde kendi yolumuzu bulmak için elbette etrafı ışıklandırma sistemlerinden yararlanmak durumunda kalıyoruz.
Bunun dışında oyunda yanıp sönen ışıklar, patlayan lambalar, ani bir şekilde karşımıza çıkan ve bir anda görünen ve ardından kaybolan çeşitli tuhaf varlıklar ve daha fazlası bizlere sunuluyor. Zaten korku oyunlarının olması gereken jumpscare’ler bu oyun içerisinde de yer alıyor ve korkularımızın ne kadar çok derinliğine inmeye hazırlanırsak o kadar çok farklı olaylara karşı karşıya kalmaya hazırlanıyoruz. Korkunç yerleri keşfedebileceğimiz ve geçmişimizle ilgili ipuçlarını topladığımız bu yapımda elbette bu ipuçlarını toplarken oldukça ilgi çekici olaylarla karşılaşabilir ve dengesiz katilin geride bıraktığı ipuçlarını burada yakalamak durumunda kalıyoruz.
Bunun dışında korkularımız ve kabuslarımızla beraber bir araya gelebildiğimiz yapımda David’in hayatının en karanlık anılarını tekraradan yaşamasını sağlıyor ve karanlık anılardan ne kadar hızlı bir şekilde çıkabilirsek o kadar çok hayatta kalma şansımız artış gösterebilir ve böylece oyunu bitirmek durumunda kalabiliyoruz.
Derinlere doğru inebildiğimiz ve hikayesi ile beraber elbette ilgi üzerine çeken bu yapımda 15 yıl öncesinde David’in bir kabus yaşadığını aktarabiliyoruz. Burada David bir çift sapık seri katil tarafından kaçırılıyor ve onların ölümcül oyunlarına katılmaya zorlanan bir yapı içerisinde yerimizi almaya hazırlanıyoruz. Genç çocuk mucizevi bir şekilde bu oyunlardan hayatta kalıyor ve buradan kaçarak sonsuza dek kurtulmuş oluyor. Genç çocuk kendi yaşadığı travmaları yavaş yavaş iyileştirirken yıllar boyunca parçaları bir araya getirmeye hazırlanıyor ve geçmişte yaşadıkları bu olayları tekrar tekrar yaşamak durumunda kalabiliyor. Bu çocuk aslında David olarak karşımıza çıkıyor ve her zaman geçmişiyle beraber sürekli olarak mücadele ediyor ve bir yandan da psikolojik dengesini dengede tutmaya hazırlanıyor.
 
 
İşler bu noktada karmaşıklaşıyor ve aslında önceden yaşadıklarımızı tekrar tekrar burada yaşamak durumunda kalıyor ve o anlarda neler olduğunu ve neler yaşadığımızı burada görmek durumunda kalıyoruz. Klasik korku deneyimiyle beraber yer alabileceğimiz yapımda elbette ilgi çekici olayların olduğundan bahsedebiliyor ve korku ve gerilimin bir hayli had safhada olduğunu aktarabiliyoruz. Dolayısıyla oyun içerisinde gerçekten de bulmaca unsurlarını ve korku unsurlarının bir araya geldiğini ve bu unsurların harmanlandığı deneyimleyebiliyoruz.
Genel olarak bakacak olursak korku oyunları içerisinde korku unsurları ile beraber bulmacaların harmanlanması oldukça sık bir şekilde karşımıza çıkıyor ve bu iki tür aslında burada güzel bir şekilde yer alabiliyor. Çünkü burada bir yandan bulmacaları çözerken etrafı araştırmaya koyuluyor, ilgili ipuçları bulmak için elimizden geleni yapmaya koyuluyor ve aynı zamanda bulmacaları çözerken de yaşadığımız o gerilimi sonuna kadar hissedebiliyoruz. Bulmaca içerikleri aslında korku oyunları içerisinde olmazsa olmaz diyebileceğimiz unsurlar arasında yer alıyor.
 
Oyunda bulmaca ve gerilimin büyüleyici bir karışımı bulunuyor ve korku odaklı yapı ile beraber de bunun harmanlandığını deneyimleyebiliyoruz. Bunun dışında her biri farklı zorluklara ve temalara sahip birkaç korkunç kaçış odasının olduğundan bahsedebiliyoruz. Dolayısıyla oyun içerisinde ilerlediğimiz esnada farklı ortamlara geçiş yapabiliyor, buraları araştırmaya koyulabilir ve etraftaki ipuçlarını bulabiliyoruz. Nitekim oyunda yer aldığımız süre boyunca tüm bu unsurlara dikkat etmemiz gerekiyor.
 
Yeni bir ortama girdiğimiz zaman buraları araştırmak, buralarda neler olup bittiğini öğrenmek, etrafın nasıl bir yapıya sahip olduğunu görmek ve odaların yerlerini ezberlemek oldukça önemli. Çünkü belli bir yere geldikten sonra bazı durumlarda kaçmak durumunda kalıyor ve bir yerlere saklanmak durumunda kalabiliyoruz. Dolayısıyla hal böyle olunca odaların yerlerini ezberlemek, nasıl bir yapı içerisinde olduğumuzu görmek ve daha fazlasıyla beraber ön plana çıkmak oldukça önem arz ediyor.
 
 
Bunun dışında oyun içerisinde temanın bir anda değiştiğini ve farklı şekillerde kendimizi bulabildiğimizi görebiliyoruz. Yapım hayal ve gerçeklik arasında gidip gelen bir yapıyı bizlere sunuyor ve bununla beraber de buradaki sınırların bulanıklaştığını deneyimleyebiliyoruz. Dolayısıyla oyunda yaşadıklarımızın gerçek mi yoksa hayal mi olduğuna tamamen biz karar verebilir ve bunun akabinde ise akıl sağlığımızı korumak ve ona göre kendi hamlelerimizi yapmak oldukça önemli. İşte bu noktada kendimizi ince bir çizgi üzerinde hissedebiliyor ve bu şekilde hayatta kalmanın yollarını arayabiliyoruz. Durum böyle olunca gerçekten zorlu bir deneyim içerisinde kendimizi bulabiliyor ve bu deneyimi kendimize göre özelleştirip kişiselleştirebiliyoruz.
Oyunda hayalleriyle gerçeklik arasında gerçekten de iyice bir çizginin olduğundan bahsediyor. Bu çizgiyi açtığımız zaman da psikolojik sorunlarımızın ortaya çıktığını aktarabiliyoruz. Hoş olmayan gerçekleri açığa çıkarabildiğimiz, çeşitli gizemli olaylarla karşılaşabildiğimiz ve hatta ilgi çekici ipuçlarını bulabildiğimiz yapımda etrafı araştırmak oldukça önem arz ediyor. Etraftaki ipuçlarına bakacak olursak burada rahatsız edici çizimlerin olduğundan bahsedebilir ve bu çizimlere bakarak neler olup bittiğini çözmeye hazırlanıyoruz. Bunun dışında oyunda notların ve belgelerin olduğundan da bahsedebilir ve bu notların içerisinde ilgi çekici detayların bizlere sunulduğunu söyleyebiliyoruz. Ek olarak belgeler bizlere çeşitli kanıtları ortaya çıkarıyor ve bu kanıtlarla beraber buralarda neler olup bittiğini somut bir delil olarak görebiliyoruz.
 
 
Oyunda ayrıca geliştirici bir durum belirttiğine göre yapacağınız seçimlerle beraber ulaşabileceğiniz iki farklı son bulunuyor. Bu sonlarla beraber alternatif bir şekilde oyundan kaçabiliyor veya yakalanabiliyorsunuz. Dolayısıyla bu sonların içerisinde yer almak ve bu sonlara doğru ulaşmak için elbette farklı şekillerde hamleler yapmanız gerekiyor. Tekrar oynanabilirlik açısından elbette iki farklı sonla beraber kendimize oyunu adapte edebiliyor ve kendimizi korku oyunları içerisinde bulduğumuzu söyleyebiliyoruz. Dolayısıyla oyun içerisinde korku, bulmaca ve gergin içeriklerin bizlere sunulduğunu söyleyebiliyor ve bu unsurlarla beraber de oyundaki yerimizi almaya hazırlanıyoruz.
Kısaca toparlayacak olursak oyunun içerisinde gerçekten de güzel ve ilgi çekici bir ortamın bizlere sunulduğunu ve korku unsurlarının bir hayli ön planda olduğunu aktarabiliyoruz. Kaçış odası tarzı ile beraber yer alabildiğimiz yapımda her biri farklı zorluklara sahip çeşitli kısımlar bulunuyor ve farklı farklı kaç odaları ile beraber oyundaki yerimizi almaya hazırlanıyoruz. Bu tarz oyunlardan hoşlanıyorsanız elbette bu oyuna bir göz atabilir ve bir şans verebilirsiniz.
 
Bu oyunlar korku severlere ve bulmaca tarzı içeriklerle beraber haşır neşir olmaya alışkın oyunculara hitap ediyor. Gerçekten de hayaller ve gerçeklik arasında yer aldığımız süre boyunca buralardaki gerçekleri açığa çıkarmaya hazırlanıyor ve hoş olmayan gerçekleri açığa çıkardığımız zaman da elbette burada dikkat çekici olayların başlangıcını görebiliyoruz.
 
 
 
Bunun dışında oyunun şu anda Steam sayfası açık durumda ve dilerseniz Steam sayfası üzerinden istek listenize ekleyebilir ve istek listenize eklediğiniz oyunların bir bildirimini mail adresinizle alabilirsiniz. Oyun Mayıs 2024 tarihinde çıkışını gerçekleştirecek ancak hangi gün içerisinde çıkış yapacağı şu an için bilinmiyor. Zaten Steam sayfası üzerinde de duyurulacak ibaresi yer alıyor ancak raporlarda Mayıs 2024 tarihinde çıkış yapacağını söyleyebiliyoruz.

haber-silopi.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu