Haber

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Cezayir’de Uluslararası Bayındırlık Fuarı’na Katıldı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Cezayir’de düzenlenen 19. Uluslararası Bayındırlık Fuarı’na katıldı. Etkinlikte açıklamalarda bulunan Uraloğlu, Türkiye ile Cezayir arasındaki ulaşım ve altyapı alanındaki çıkarlardan güncel bölgesel gelişmelere ve uluslararası konulara kadar pek çok konuya yer verdi. Pek çok yabancı firmayı bir araya getirmeyi başaran değerli bir organizasyona onur konuğu olarak davet edilmekten duyduğu memnuniyeti dile getiren Bakan Uraloğlu, “Fuarın katılımcı firmalarımızın yeni ortaklıklara vesile olmasını diliyorum.”

PİLİSİT İÇİN KALICI BİR ANALİZ OLUŞTURMAK ZORUNDAYIZ

Uraloğlu, Filistin-İsrail savaşına ilişkin değerlendirmesinde, iki ülkenin Ortadoğu’da adil, kalıcı ve kapsamlı bir barışın sağlanmasının bölgesel istikrar açısından hayati önem taşıdığı konusunda mutabakata vardığını belirtti. Bakan Uraloğlu, “Batılı ülkelerin tam desteğini alan İsrail yönetimi, insanlığın tüm değerlerini hiçe sayarak okulları, camileri, kiliseleri, hastaneleri, üniversiteleri ve sivil yerleşim yerlerini bombalamaya devam ediyor. Çocukların dahi öldürülmesini meşrulaştıran bir fanatizmle karşı karşıyayız. Çocukların dahi öldürülmesini meşrulaştıran bir fanatizmle karşı karşıyayız. Bu Filistin için kalıcı olacaktır.” “Çözüm üretmek zorundayız. Filistin meselesi göz ardı edildiği sürece bölgedeki normalleşme çabaları başarıya ulaşamayacaktır” dedi.

2053 YILINA KADAR DEMİRYOLU ULAŞIMINI YÜZDE 22’YE ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ

İki ülke Cumhurbaşkanlarının eşbaşkanlığında kurulan Yüksek Düzeyli İşbirliği Kurulu’nun ilişkilerin her alanda daha da geliştirilmesi için önemli bir platform görevi gördüğünü belirten Bakan Uraloğlu, “Bakanlığımız ile ülkemiz arasında önemli bir ilişki bulunmaktadır. Altyapıdan denizciliğe, karayolu ve demiryolu taşımacılığından gemi inşasına kadar görev alanına giren birçok konuda ülkelerle iş birliği potansiyeli var” dedi. İki ülke arasında her alanda yaşanan gelişmelerin her iki ülke için de yeni ufuklar açtığını ifade eden Uraloğlu, “Tüm ulaştırma ve altyapı sektörlerindeki ekonomik ilişkilerin, tarihi ve siyasi bağlarımız çerçevesinde daha ileriye taşınması gerektiğine yürekten inanıyorum.” dedi.

Bakan Uraloğlu konuşmasına şunları ekledi:

“Türkiye olarak yatırım planlarımızda demiryolu taşımacılığına özel önem veriyoruz. Demiryolu taşımacılığını 2029’da yüzde 11’in üzerine, 2053’te ise yüzde 22’ye çıkarmayı hedefliyoruz.”

2053 YILINDA ULAŞTIRMADA YATIRIM HEDEFİ 168 MİLYAR DOLAR

Türkiye’nin 2053 Ulaştırma ve Lojistik Master Planı’na değinen Bakan Uraloğlu, ulaştırma alanında 2002 yılından bu yana yaklaşık 194 milyar dolar yatırım yapıldığını, 2053 yılına kadar ise yaklaşık 168 milyar dolar yatırım yapılmasının planlandığını belirtti.

Türkiye’nin coğrafi konumu ve stratejik değeri nedeniyle Asya, Avrupa, Afrika ve Orta Doğu arasında artan ticarete daha fazla ulaşım altyapısı sağlamayı hedeflediğini belirten Bakan Uraloğlu, “Merkez Koridorun demiryolu bağlantısı Bakü ile sağlandı. Tiflis-Kars demiryolu hattının özellikle Doğu-Batı bağlantısının iyileştirilmesi amacıyla, “Ayrıca Hazar Denizi’ni doğrudan Türkiye’ye bağlayacak Zengezur Koridorunun inşasına yönelik çalışmalar devam ediyor ve barış projeksiyonumuz olarak destekleniyor.” bölge” dedi.

‘KALKINMA YOLU PROJESİ’ İLE BASRA KÖRFEZİ AVRUPA VE ORTA ASYA’YA BAĞLANACAK

Kalkınma Yolu Projesi ile Basra Körfezi’ni Türkiye üzerinden Avrupa ve Orta Asya’ya bağlayacaklarını belirten Bakan Uraloğlu, bu hedef için hem Irak’la hem de diğer bölge ülkeleriyle yakın iş birliği içinde olduklarını ifade etti. Bakan Uraloğlu konuşmasını şöyle sürdürdü:

“Kalkınma Yolu Projesi, Batı Afrika’dan Güney Asya’ya ve Orta Doğu’nun da dahil olduğu bölgeye, Avrupa ve Orta Asya’ya kargo taşımacılığında önemli kolaylık sağlayacak. Örneğin Güney Asya’daki bir kargo, Türkiye’ye transfer edilebilecek. Irak’ın Faw Limanı, “2017’den sonra tek bir gümrük noktasından geçmeden, mod değiştirmeden Avrupa sınırlarına ulaşacak. Aynı şekilde Basra Körfezi ile Cezayir de farklı bir güzergahla birbirine bağlanacak. Bu anlamda Kalkınma Yolu projesi ülkelerimiz açısından daha da değerli hale geliyor.”

Mevcut ulaşımın iyileştirilmesi için Cezayirli paydaşlarla yeni hat ve koridorlar üzerinde çalıştıklarını belirten Uraloğlu, “İşbirliğimizi bir sonraki aşamaya taşımayı hedefliyoruz” diyerek konuşmasını sonlandırdı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu